اجاره خودرو در عمان - عمان تجارت
عمان تجارت
منو موبایل

عمان تجارت

اجاره خودرو در عمان - عمان تجارت

شرایط و مراحل اجاره ماشین در عمان

صفر تا صد رنت و اجاره خودرو در عمان

رنت و اجاره خودرو در عمان یکی از گزینه‌های محبوب برای گردشگران و مسافران است که می‌خواهند به راحتی و با امکاناتی مناسب از شهر و جاذبه‌های آن دیدن کنند. گفتنی است که عمان امروزه به دلیل وجود جاذبه های گردشگری فراوان  به مقصد بسیاری از گردشگران و توریستان تبدیل گشته است؛ به همین دلیل است که بحث اجاره خودرو در عمان به عنوان یکی از  موضوعات تاپ مطرح می شود.

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که به هر دلیل کاری، تجاری یا گردشگری قصد سفر به عمان را دارید، در ادامه با عمان تجارت همراه باشید تا شما را با یکی  از موضوعات مهم در این سفر یعنی مسئله اجاره خودرو در عمان آشنا نماییم. قبل از شروع سفر کرایه اتومبیل، بسیار مهم است که در مورد شرایط رانندگی، رویه‌های اجاره و دستورالعمل‌ها در عمان اطلاعات کافی داشته باشید.

مراحل اجاره ماشین در عمان 

برای اجاره خودرو در مسقط عمان باید مراحل مختلفی را طی کرد. سن قانونی رانندگی در عمان 21 سال است و معمولاً گواهینامه رانندگی معتبر از کشور اصلی برای گردشگران کافی است. برخی از شرکت‌های اجاره‌ای ممکن است به مجوز رانندگی بین‌المللی نیاز داشته باشند، به خصوص اگر گواهینامه به زبان انگلیسی یا عربی نباشد. علاوه بر این، گذرنامه معتبر، گواهی بیمه، و کارت اعتباری برای اهداف سپرده معمولاً هنگام اجاره ماشین ضروری است. مهم است که قیمت ها را مقایسه کنید، چندین شرکت اجاره را بررسی کنید، و قبل از رزرو، قرارداد اجاره را به دقت بخوانید.

رنت و رزرو خودرو در مسقط عمان

در بخش فوق کلیاتی را از مراحل رنت خودرو در عمان خدمتتان عرض کردیم؛ دراین بخش اگر اجازه دهید می خواهیم به طور مفصل این شرایط  و مراحل را بررسی نماییم.

شرایط اجاره خودرو در عمان به طور کلی به شرح زیر است:

1- اخذ مدارک لازم

 برای رنت خودرو در عمان فقط نیاز به گذرنامه و گواهینامه رانندگی بین‌المللی است. همچنین ارائه نمودن اصل گواهینامه ایرانی نیز به همراه گواهی نامه بین المللی از جمله ضروریات کار به شمار می روند. ارائه اصل پاسپورت و واریز مبلغ ودیعه ضمانت نیز در لیست مدارک مورد نیاز برای اجاره کردن خودرو در عمان هستند.

2- سن مجاز برای اجاره خودرو در عمان 

برخی از شرکت‌های اجاره خودرو ممکن است سن حداقل برای اجاره خودرو را تعیین کنند. معمولاً این سن 25 سال است که در مجموعه ی ما افراد با سن قانونی 18 سال هم میتوانند خودرو اجاره کنند.

3- بیمه

برای اجاره خودرو در عمان، بیمه‌های مختلفی از جمله بیمه مسئولیت و بیمه حوادث شخص ثالث در نظر گرفته می‌شود که این امر موجب آرامش خیال و بر عهده گرفتن کلیه ی هزینه های خسارت و ضرر و زیان در هنگام حادثه می شود تا شما عزیزان با خیال راحت به گشت و گزار در عمان با خودروی مورد علاقه ی خود بپردازید.

4- آشنایی با قوانین رانندگی در عمان 

 قبل از اجاره خودرو، بهتر است با قوانین رانندگی و نحوه رانندگی در عمان آشنا شوید. شایان ذکر است که در این کشور محدوده سرعت در داخل شهر از 40 تا 80 کیلومتر بر ساعت متغیر است. محدوده سرعت خارج شهری نیز 90 و در بزرگراه ها 120 کیلومتر بر ساعت می باشد. توجه داشته باشد که در عمان نظارت ها بر سرعت شدید بوده و در صورت تخطی جریمه های سنگینی اعمال می شود. 

جهت آشنایی بیشتر با قوانین اجاره ماشین می توانید مقاله قوانین اجاره و رنت خودرو در عمان را مطالعه نمایید.

5- اطلاع از قیمت های اجاره خودرو در عمان 

قیمت‌های اجاره خودرو در عمان بستگی به نوع خودرو، مدت زمان اجاره و شرکت اجاره‌دهنده دارد. به طور معمول، قیمت‌ها در حدود 30 تا 100 دلار آمریکا برای یک روز اجاره متغیر است. همچنین باید به هزینه‌های اضافی مانند بنزین، بیمه و سپرده توجه کرد.با توجه به اینکه عمان یک کشور پربازدید است، اجاره خودرو یک گزینه مناسب برای آشنایی با شهر و جاذبه‌های آن است. اما قبل از اجاره خودرو، بهتر است با شرایط و قوانین مربوط به اجاره خودرو در عمان آشنا شده و مطمئن شوید که شرایط و قیمت‌ها مناسب شما هستند

نحوه تحویل ماشین اجاره شده در عمان 

شما عزیزان و مسافران کشور زیبای عمان در هر نقطه از شهرهای عمان که بخواهید می توانید خودرو اجاره کنید. همچنین در فرودگاه حین رسیدن شما و در اکثر نقاط مسقط نیز امکان تحویل خودرو های اجاره شده وجود دارد.

توجه داشته باشید که در صورت تمایل به تحویل گرفتن خودرو در فرودگاه باید عکس بلیط خود را از طریق پیام رسان های مد نظر شرکت اجاره ای به آنها ارسال کنید تا آنها خودشان هماهنگی های لازم را در این خصوص به عمل آورند.

در صورت سوال و ابهامی در این مورد کارشناسان ما در عمان تجارت می توانند شما را در انجام این مراحل یاری رسانند.

موارد مهمی که باید در نظر داشته باشید

  • در مورد شرایط اجاره خودرو در عمان برخی موارد مهم اغلب از قلم می افتند. مثلا اینکه شما به عنوان یک اجاره کننده باید بدانید که نمی توانید یک خودرو را یک روزه یا دو روزه در عمان اجاره کنید؛ زیرا حداقل روز ها برای اجاره در عمان 3 روز است.
  • اگر خودرو اجاره شده را در محل شرکت تحویل گرفته یا عودت دهید این موضوع شامل هیچ هزینه ای در زمان تحویل یا عودت نمی شود؛ اما اگر خودتان بخواهید در لوکیشن انتخابی خودتان خودرو به شما تحویل داده شود، در این صورت این تحویل مشمول هزینه اضافی میشود.
  • خودتان باید هزینه بنزین خودرو را بپردازید و خودرو از شما با همان مقدار بنزینی که تحویل داده شده بود تحویل گرفته می شود.
  • مدارک اجاره خودرو که در بخش های فوق به آنها اشاره کردیم در عمان از شما تحویل گرفته شده و در عمان نیز عودت داده میشوند.
  • به دلیل  اینکه در کشور عمان اداره راهنمایی و رانندگی جریمه ها را با تاخیر اعلام میکند، کارشناسان شرکت به مدت 30 روز مبلغ دیپوزیت را نزد خود نگه میدارند و پس از بررسی جرایم، آن را به شما عودت می دهند.

اجاره ماشین در عمان با عمان تجارت

همانگونه که تا اینجای مقاله متوجه شدید در صورت سفر به عمان با هر هدفی، اجاره خودرو در آن کشور می تواند راحلی مقرون به صرفه برای جابه جایی های شما در آن کشور باشد.

شما عزیزان می توانید با کمک کارشناسان ما بدون هیچ نگرانی خودرو مدنظر خود را در عمان اجاره نمایید. ما در همه مراحل از جمله پرداخت بین المللی به شما کمک خواهیم کرد.

لیست و قیمت اجاره خودرو در عمان

تویوتا کرولا 2019
  • تویوتا کرولا
    دنده اتوماتیک
    اجاره روزانه: 10 ریال (26 دلار)
    اجاره ماهیانه: توافقی
رزرو کن
اجاره ماشین اکسنت عمان
  • هیوندای اکسنت
    دنده اتوماتیک
    اجاره روزانه: 8 ریال (20 دلار)
    اجاره ماهیانه: توافقی
رزرو کن
تویوتا پرادو
  • پرادو
    دنده اتوماتیک
    اجاره روزانه: 40 ریال (104 دلار)
    اجاره ماهیانه: توافقی
رزرو کن
خودرو لندکروز land cruiser
  • لندکروز 
    دنده اتوماتیک
    اجاره روزانه: 80 ریال (20۸ دلار)
    اجاره ماهیانه: توافقی
رزرو کن
لکسوس
  • لکسوس LX
    دنده اتوماتیک
    اجاره روزانه: 60 ریال (156 دلار)
    اجاره ماهیانه: توافقی
رزرو کن
نیسان
  • نیسان x-trail
    دنده اتوماتیک

    اجاره روزانه: 30 ریال (78 دلار)
    اجاره ماهیانه: توافقی
رزرو کن
النترا
  • اپتیما
    دنده اتوماتیک
    اجاره روزانه: 20 ریال (52 دلار)
    اجاره ماهیانه: توافقی
رزرو کن
سانی
  • نیسان سانی
    دنده اتوماتیک

    اجاره روزانه: 9 ریال (23 دلار)
    اجاره ماهیانه: توافقی
رزرو کن
النترا
  • النترا
    دنده اتوماتیک

    اجاره روزانه: 16 ریال (41 دلار)
    اجاره ماهیانه: توافقی
رزرو کن
سراتو
  • سراتو
    دنده اتوماتیک

    اجاره روزانه: 12 ریال (31 دلار)
    اجاره ماهیانه: توافقی
رزرو کن
چانگان
  • چانگان ایدو
    دنده اتوماتیک

    اجاره روزانه: 9 ریال (23 دلار)
    اجاره ماهیانه: توافقی
رزرو کن
بنز
  • بنز G
    دنده اتوماتیک

    اجاره روزانه: 150 ریال (390 دلار)
    اجاره ماهیانه: توافقی
رزرو کن
اجاره خودرو عمان
  • تالیسمان
    دنده اتوماتیک

    اجاره روزانه: 12 ریال (31 دلار)
    اجاره ماهیانه: توافقی
رزرو کن
اجاره خودرو نیسان عمان
  • نیسان سنترا
    دنده اتوماتیک

    اجاره روزانه: 11 ریال (28 دلار)
    اجاره ماهیانه: توافقی
رزرو کن
اجاره خودرو MG عمان
  • MG RX5
    دنده اتوماتیک

    اجاره روزانه: 15 ریال (39 دلار)
    اجاره ماهیانه: توافقی
رزرو کن
اجاره خودرو MG عمان
  • MG 5
    دنده اتوماتیک

    اجاره روزانه: 12 ریال (31 دلار)
    اجاره ماهیانه: توافقی
رزرو کن
چرا از وبسایت عمان تجارت باید خودرو رنت کنیم؟

چرا از وبسایت عمان تجارت باید خودرو رنت کنیم؟

وب سایت عمان تجارت برای شما عزیزان ضمانت بازگشت وجه دارد و با توجه به مستقر بودن دفتر مرکزی در تهران جهت عودت وجه، شما دغدغه ای بابت حواله ودیعه و بازگشت آن به حساب خود ندارید و هیچگونه کارمزدی از مبلغ ودیعه شما بابت حواله کسر نخواهد شد.

وبسایت عمان تجارت دارای نماد اعتماد اکترونیک از وزارت صنعت و معدن کشور ایران و همچنین دارای جواز فعالیت در کشور عمان با شماره CV Number 1502378 میباشد، شما عزیزان میتوانید به صورت حضوری جهت پرداخت هرگونه وجه در دفتر تهران و یا مسقط اقدام نمایید.

مبلغ دپازیت (ودیعه) بابت جرایم احتمالی می باشد، اگر شما دارای گواهینامه بین المللی باشید مبلغ 50 ریال ودیعه و در صورت داشتن گواهی نامه کشور عمان نیاز به پرداخت هیچگونه وجهی بابت ودیعه نیست. مبلغ پرداختی شما بعد از برگشت خودرو استعلام تخلفات رانندگی در صورت نداشتن تخلف بدون کسر هیچ کارمزدی به حساب شما در ایران عینا برگشت داده می شود.

رزرو اولیه بدون نیاز به پرداخت هیچگونه وجهی از طریق وبسایت عمان تجارت انجام میگیرد، بعد از رزرو اولیه همکاران ما طی حداکثر 24 ساعت جهت تایید نهایی و هماهنگی با شما تماس خواهند گرفت.

با توجه به نرخ بالای کرایه تاکسی و نبود ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور عمان اجاره خودرو در این کشور جهت کاهش هزینه ها توجیح بسیار بالایی دارد.

جهت اجاره خودرو در کشور عمان شما نیاز به پاسپورت و همچنین گواهی بین المللی دارید.

شما با مراجعه حضوری و یا اینترنتی به کانون جهانگردی و اتوموبیلرانی ایران و ارائه عکس 3در4 در و پرداخت هزینه حدود 500 هزار تومان گواهینامه بین المللی خود را دریافت کنید.

14 نظر ارسال شده

  • سلام اجاره ماشین در مسقط بدون دیپوزیت انجام میشه یا با دپوزیت؟ و اینکه یجا از متن نوشتید تحویل خودرو در مکان موردنظر شما؟ یعنی توی سایت باید رزرو انجام بشه و هماهنگی دریافت ماشین به چه صورت است؟

    • سلام اگر کارت اقامت عمان را داشته باشید نیازی به پرداخت دپوزیت ندارید، در غیر اینصورت مبلغ 50 ریال دپوزیت از شما دریافت میگردد؛ شما زمانی که از طریق سایت خودروی مورد نظر خود را رزرو کردید در قسمت توضیحات زمان و مکانی که جهت دریافت خودرو در نظر دارید یادداشت بفرمایید تا همکارانم طبق درخواست شما ماشین را به شما تحویل دهند؛ جهت دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با همکاران ما از طریق واتساپ و تلگرام در ارتباط باشید.

    • جهت اجاره خودرو در کشور عمان شما تنها نیاز به همراه داشتن پاسپورت و همچنین گواهینامه بین المللی دارید.

  • سلام برای رنت خودرو در مسقط نیاز به ارسال اسکن مدارک هست یا باید حضوری خدمت برسیم؟

    • جهت اجاره خودرو در کشور عمان باید ایتدا گواهینامه ایران خودتون رو داخل ایران به گواهی نامه بین المللی تبدیل کنید سپس عکس آن را برای ما از طریق واتساپ ارسال فرمایید تا خودرو مد نظر شما رزرو شود.

  • سلام. وقتتون بخیر
    چندتا سوال داشتم که ممنون میشم پاسخگو باشید :
    1- در بعضی از سایتهای خارجی دیدم که محدودیت کیلومتر برای اجاره خودرو در نظر گرفته شده ( به عنوان مثال 1000 کیلومتر ) و به ازای هر کیلومتر بیشتر، مبلغی از مشتری دریافت میشه. خودروهای شما هم محدودیت کیلومتر داره یا خیر؟
    2- امکان نصب صندلی کودک وجود داره ؟ و در این صورت هزینه اون چقدره ؟
    3- مبلغ ودیعه بلافاصله در زمان تحویل خودرو پس داده میشه یا مدت زمانی طول میکشه؟

    • سلام و عرض احترام، محدودیت کیلومتر برای ماشین های ما در شهر مسقط وجود ندارد ولی این نکته را توجه فرمایید اگر قصد خروج از مسقط و یا سفر زمینی از عمان به کشور امارات را دارید هنگام رنت خودرو باید این مورد را به همکاران بنده اطلاع دهید تا برگه تردد برای شما صادر شود(محدودیت مسافت پیمایش شده روزانه ۲۰۰ کیلومتر میباشد، و مبلغ ۵۰ بیسه به ازای هرکیلومتر پیمایش بیشتر دریافت میگردد)، امکان نصب صندلی کودک بر روی تمامی خودرو ها وجود دارد، مبلغ ودیعه از آنجایی که تخلفات رانندگی بع از ۳۰ روز بر روی سیستم راهنمایی رانندگی عمان نمایش داده میشود، بعد از تحویل خودرو و استعلام تخلفات رانندگی در بازه ذکر شده به حساب شما عودت داده میشود.

    • سلام ، ضمن تشکر از بازدید شما از وب سایت ما ، سایر مراحل را همکاران ما داخل واتساپ با شما هماهنگ میکنند.

  • سلام. برای اجاره ماشین در مسقط هستید شما؟ و اینکه حتما گواهینامه بین المللی میخواد یا با گواهینامه ایران هم میشه خودرو رو تحویل گرفت؟ و اینکه برای تحویل خودرو ساعت خاصی باید باشه ؟

    • سلام و عرض ادب، بله جهت دریافت خودرو حتما نیاز به گواهی نامه بین المللی دارید، هیچ محدودیتی جهت ساعت و مکان دریافت خودرو در شهر مسقط وجود ندارد، از طریق واتساپ و یا تلگرام میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  • دو تا سوال داشتم اول اینکه کل مبلغ یکجا پرداخت میشه یا نه و دوم هزینه اضافه تری مثل ودیعه هم لازم هست که بدیم؟

    • سلام و عرض ادب، مبلغ اجاره به در ابتدا تسویه میشود، اگر دارای گواهی نامه کشور عمان هستید نیازی به پرداخت ودیعه نیست، در غیر اینصورت از شما مبلغ ۵۰ ریال دریافت میشود که در پایان قرار داد درصورت نداشتن خلافی رانندگی خدمت شما عودت داده میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *